Profile
Profile
Photos
Map
Reviews
  • “Gospođa ministarka” – zamišljena kao arhetip, komična maska, stanje svesti, deformacija koja nema pol ( i muško je i žensko svojstvo), travestija. Prerušavanje je svojstvo plemenite pozorišne igre koja stvara smisao i traga za istinama o čoveku, životu, društvu. Ali igre prerušavanja odlika su i političkog života, deo svakodnevne matrice stvaranja poželjnih “imidža” na tržištu borbe za vlast i moć. Prerušavaju se i ljudi i ideje. Opšta travestija. Žanr svakodnevnice. Vlastohleplje ukida i razum. Nekada su u pozorište sve uloge igrali muškarci jer je društveno neprihvatljivo bilo da žene glume. Ta pozorišna praksa danas je ogledalo za nove puritance i malograđane kojima je neprihvatljivo štošta, možda i da muškarci glume žene i žene muškarce. Ram za predstavu je pesma Jovana Jovanovića Zmaja “Srpska politika”: “Gde je srpska politika? Je l’ kuvana il’ je presna? Je l’ skromna il’ je besna? Je l’ žedna il’ je glada? Ili igra ili svira? Il’ se malo restaurira? Il’ izdiše il’ se rađa? Il’ joj kakva baba vrača? Ili puzi ili sedi? Il’ se smeje il’ se jedi? Je l’ u dvoru bogatome? Il’ u gnezdu vraninome? Ima l’ cuclu ili zvečku? Il’ je gdegod u zapećku? Je l’ u službi il’ u miru? Il’ u kakvom manastiru?”

    Vreme u kojem živim pozvalo me je da ga mislim kroz Nušića, kroz njegovo ljuto duhovito komediografsko pero. Njegovi likovi nisu bezazleni, i kad im se smejem, ja ih se i plašim. Odavno su se razmileli svuda oko mene, skrojili društvo po sopstvenoj meri, pa se oni danas nama smeju.

    Ministarku je Nušić pisao tridesetih godina prošlog veka, u okolnostima razvoja kapitalizma i građanskog klasnog društva između dva rata, a znamo šta su tridesete godine iznedrile – i fašizam i nacionalizam i totalitarizam. Ostajući u vizuelnom okviru tridesetih, želela sam da podvučem kontinuitet društvenih deformacija, mentalitetskih zauma. Volela bih da Nušić nije moj savremenik, da je po njegovom svetu pala kosmička prašina, ali anas njegova aktuelnost boli i na nivou rečenice i situacije, i društvene dijagnoze.

    Tatjana Mandić Rigonat

    Lica

    ŽIVKA Goran Jevtić

    SIMA Mihailo Todorović

    ČEDA Miloš Vlalukin

    DARA Uroš Jovčić

    RAKA Katarina Marković

    ANKA Nemanja Oliverić

    PERA PISAR Saša Simović

    MOMAK iz administrativnog Rastko Vujisić, Predrag Grujić

    DR NINKOVIĆ Ivan Mihailović, Damjan Kecojević

    RISTA TODOROVIĆ, počasni konzul Nikarague Nenad Nenadović

    Familija:

    UJKA VASA Vlastimir Velisavljević, Branko Cvejić

    TETKA SAVKA Dragoljub Denda

    TETKA DACA Branislav Platiša

    SOJA RASPUŠTENICA Žarko Stepanov, Stojan Đorđević

    TEČA JAKOV Aleksandar Goranić, Miroslav Žužić

    MILE Nebojša Rako

    JOVA POP – ARSIN Darko Ivić

    SAVA MIŠIĆ Stefan Kovačević

    PERA KALINIĆ Srđa Bjelogrlić

    GOSPA NATA, bivša ministarka Marko Janjić

    ŽANDARMI Miljan Miljanović, Alen Alidini

    scenski prostor Tanja Mandić Rigonat, Branko Cvijić

    kostimograf Ivana Vasić, Ivana Šešlija – Studio KONSTRUKT

    kompozitor Draško Adžić

    scenski pokret Anđelija Todorović

    scenki govor Ljiljana Mrkić Popović

    dizajn svetla Srđan Cvetković

    organizator Tanja Perović

    asistent kostimografa Zorana Mia Radović

    asistent organizatora Mina Korać

    inspicijent Željko Jaćić

    sufler Miljan Miljanović

  • No Records Found

    Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.

    Google Map Not Loaded

    Sorry, unable to load Google Maps API.

  • Leave a Review

    Your email address will not be published. Required fields are marked *